Certificatul de viață, trimis către Casa de Pensii

Pensionarii care locuiesc în altă țară vor trebui să trimită un certificat de viață către Casa de Pensii din România de două ori pe an, pentru a confirma că beneficiarul pensiei, stabilit în străinătate, este în viață.

Potrivit unei noi legi a pensiilor care va intra în vigoare la 1 septembrie 2024, certificatul va trebui trimis semestrial, până la data de 31 martie sau 30 septembrie a fiecărui an, către casele teritoriale de pensii. Documentul trebuie să fie semnat în fața unei autorități legale din statul de domiciliu sau de reședință permanentă a pensionarului nerezident, care va certifica veridicitatea acestuia. Autoritățile pot fi instituții de asigurări sociale/pensii, autorități administrative locale sau notari publici din statul respectiv.

În cazul în care pensionarii din străinătate nu vor respecta cele două termene pentru transmiterea certificatului de viață (31 martie/ 30 septembrie), plata pensiei se suspendă începând cu luna următoare.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*