Ministerul Finanțelor a pregătit o modificare a Codului de procedură fiscală care prevede, printre altele, că persoanele care vând și cumpără clădiri și terenuri, inclusiv locuințe, vor trebui să obțină un certificat de atestare fiscală de la ANAF. În cazul în care proprietarul are datorii în certificatul de atestare fiscală, acesta va conține acordul organului fiscal central pentru înstrăinarea bunului, cu menționarea contului în care se virează suma aferentă obligațiilor fiscale datorate de proprietar. Înainte de autentificarea actului de înstrăinare a dreptului de proprietate, notarul verifică dacă datoriile au fost plătite în contul indicat de ANAF.
Acest lucru se face până când prețul de înstrăinare sau obligațiile fiscale sau bugetare restante sunt cuprinse în certificatul de atestare fiscală. În cazul în care un contract de donație este încheiat, dreptul de proprietate este transferat atunci când donatorul nu are obligații fiscale sau bugetare restante, conform certificatului de atestare fiscală emis de organul fiscal central. În cazul în care persoana căreia i se transferă dreptul de proprietate înregistrează datoriile restante în certificatul de atestare fiscală, notarul public transmite organului fiscal central o copie a titlului de proprietate încheiat ca urmare a transferului dreptului de proprietate prin e-mail.
În cazul în care persoana căreia i s-a transferat dreptul de proprietate asupra bunului nu achită obligațiile fiscale sau bugetare restante în termen de 15 zile de la comunicarea somației, organul fiscal central poate dispune măsuri asigurătorii sau sechestru executoriu, în funcție de comportamentul fiscal al persoanei căreia i s-a transferat dreptul de proprietate asupra bunului. Transferul dreptului de proprietate este condiționat, de asemenea, de plata obligațiilor fiscale locale.
Lasă un răspuns