„Imaginea noastră de țară este încă slabă…”

By | January 8, 2019

„Oriunde am fost, în străinătate, am câștigat și medalii și aprecieri. Vinul românesc este un simbol național nevalorificat încă. În privința notorietății la vinuri suntem foarte jos, mi-e și rușine să vă spun cât de jos suntem. Dacă alegem la întâmplare grupuri țintă de oameni din diverse orașe din Europa și întrebăm de România, 90 la sută vor răspunde că habar nu au că România produce vin. Imaginea noastră de țară este încă slabă la nivel internațional. Este un mare handicap și ne dăunează.
Ne adresăm foarte greu consumatorului final, iar comerciantul care ne vinde vinul are temeri mari că vinul se va vinde, pentru că este românesc. Asta ar fi prima barieră. A doua barieră este prețul. Dacă, după toate eforturile, reușim să convingem un comerciant că vinul este bun pe piață, el vine cu cererea să-l livrăm foarte ieftin. Piața este mare, competitivă, nu poți să te duci să desfaci dopul la fiecare consumator și să-l pui să guste.
Am făcut niște studii, mulți știu foarte puțin despre România, mulți habar nu au unde este România, și aici vorbesc de cei de peste Ocean, în Europa ponderea nu este chiar așa de mare. Dar nu știu multe despre România, știu că e sărăcie și nu e infrastructură.
Am avut feedbackuri de la mulți care voiau să viziteze ca turiști România și au renunțat, când au văzut ce hal de aeroporturi avem și drumuri, s-au lăsat păgubași. Un wc din benzinărie din Austria e muzeu, nu este wc; uitați-vă la noi, nu curge apa, se strică, nu merge casa de marcat, ba e inventar, gropi, câini care te mușcă de picioare, multe elemente de infrastructură care îi împiedică pe europeni să vină la noi în țară. Iar cei care vin pleacă cu fel și fel de impresii, plus ce apare prin presă, pe internet, imaginea de țară este slabă și pretențiile la prețul unui vin sunt mari, ei vor vin ieftin…
Consumatorul român de vin are un profil diferit față de cel din alte țări. Dar am observat că începe să aprecieze vinul de calitate, deși mai sunt cei care vor ca vinul să miroase, să fie de țară, făcut la butoi, sau în balcon, să aibă nuanță, prețul mic, să fie la pet.
Am observat, în schimb, că în ultimii 10 s-a desprins o categorie de consumatori din România care caută calitatea și a început să învețe mult, apreciază vinul românesc, îl cumpără, îl bea…”

Gabriel ROCEANU,
directorul Cramei Oprișor

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *